A Nemzetközi Szövetség utánpótlás nevelési rendszerében a 70-es évektől kezdődően csoportos versenyeket rendeztek 10-16 éves korú fiataloknak. Ezek nagy népszerűségre tettek szert, hiszen a Kontinens Bajnokságokon 20-30 hajó is részt vett, köztük jelentős számú magyar versenyző is. A technikai fejlődés hatására a környezetvédelem, a természet megóvása érdekében a későbbiekben már csak 4 ütemű, kis teljesítményű motorokkal lehetett versenyezni, és ez így van napjainkban is.
A csoportos versenyek mellett a 90-es évek közepétől bevezetésre kerültek a kizárólag egyéni versenyek, a 8-18 éves korosztályok majd később a 6-18 éves korosztályok részére. Ez a versenyzési forma a Jövő Bajnokai (Formula Future, FF) elnevezést kapta.
A magyar motorcsónaksport soha nem tartozott Magyarországon a nagy sportágak közé. Viszont mindig nagyobb és eredményesebb volt, mint azt feltételezték róla. Miután hazánk folyó és állóvizekben egyaránt gazdag, a század első felében, amikor a motorcsónakok meghódították a vizeket, Magyarország sem maradt kivétel. Tavaink, folyóink partjai benépesültek az új vízi járművel, kialakultak a központok a Ráckevei-Dunán, a Római-parton, az állóvizeken mindenütt. Egyesületek alakultak, és létrejött maga a szövetség is.
Szövetségi adatok
Magyar Motorcsónak Szövetség
2400 Dunaújváros, Építők útja 2.