•  
  •  

Holdjáró cipőre és korcsolyára egyaránt emlékeztető cipőben, eleinte koordinálatlanul, később egy aerobik teremben, zenére közösen ugrálva, majd izomlázzal hazafáradva értettem meg, miért is vált népszerűvé a sport, amit garantáltan hamarabb fogsz választani, mint az otthoni pihenést, ha egyszer kipróbáltad.  Következzen egy leplezetlen, elfogulatlan beszámoló életem első, de biztosan nem utolsó kangoo órájáról.

Fitnesztermekbe járva, gyakran láttam furcsa cipőkkel szaladgálni az embereket, de ha erre nem lettem volna figyelmes, a ritmusos dübörgő zenére boldogan ugráló emberekre biztosan felkaptam a fejem. Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer én is egy leszek közülük, hogy egyszer majd én is azok között az emberek között leszek, akit kíváncsian néznek.

A sportág néhány éve terjedt el Magyarországon, és az őrület azóta sem múlik körülötte. Töretlen népszerűségével, szinte minden fitneszterem órarendjében feltűnt a kangoo, amihez neked semmilyen felszerelést nem kell vinned, csupán egy szabadidőruhát, hiszen a cipőt, edzőtermekben tudsz hozzá bérelni, de idővel egy saját cipőt is beszerezhetsz, ha már igazi szerelmese vagy a sportnak.

A kangoo a futáshoz eredeztethető, hiszen a cipőt eleinte rehabilitációs célból alakították ki. A futók gyakran térd, boka és ízületi fájdalmakkal szembesülnek, így a speciális cipő, amelynek ellipszis rugói, illetve feszítő szalagjai az ütés elleni védelmet garantáljál, így gyorsabb felépülést biztosítva. A terv bevált, azonban a futópályák helyett, aerobik termekben kezdték el őket alkalmazni, így megszületett az új sport; a kangoo.

Jó-jó, de egyébként ez miért is jó?

Következzenek a számok és a tények:

  • Fokozza a szervezet oxigénfelhasználását is – 12-18%-al növeli az oxigénfelvételt
  • 25 százalékkal több kalóriát égethetsz el ezzel a mozgásformával, ezek a táncgyakorlatok jóval hatásosabbak, mintha sima cipőben
  • 80%-al csökkenti az ízületi és gerincsérülések kialakulásának veszélyét
  • Olyan izmokat is megdolgoztat, amelyeket hagyományos edzésformákkal egyáltalán nem, vagy csak nehezen lehet edzeni, emellett a rendszeres edzéssel látványos változás érhető el a fenék, csípő, comb és vádli izmaidnál.
  • Javítja az állóképességet és jó hatással van az egészségi állapotodra is: erősíti a szívet és a tüdőt, immunrendszert serkenti a vérkeringést, javítja az anyagcserét.
  • A felszabadult ugrándozásnak lélekgyógyító hatása van, ezért azoknak is ajánlott, akik hajlamosak szorongásra és stresszes életet élnek.

Miből áll egy kangoo óra?

Az óra első 10 perce bemelegítéssel zajlik, ráhangolódással és nem utolsó sorban annak a ténynek a megszokásával, hogy egy kenguru könnyedségével tudsz szökdelni. Ezután következik a koreográfia, amit csak első ránézésre könnyű elsajátítani, majd közvetve és követlenül is helyet kap az alakformálás. A cipő súlyát emelgetni sem egyszerű feladat egy órán keresztül, de az óra utolsó részében végrehajtott erősítő gyakorlatok sem kímélik az izmaid. Ha ezt már túlélted, a levezetés marad hátra és a nyújtás.

A kangoo lányoknak, fiúknak, kicsiknek és nagyoknak, súlytól függetlenül mindenkinek ajánlott, így kifogásokat keresni felesleges is, hidd el, ha egyszer elkezded, az óra végét is szeretnéd halogatni, nemhogy a következő órát.

FIGYELEM! A Nagy Sportágválasztó - A SPORT NAPJAI rendezvénynév VÉDJEGYOLTALOM alatt áll. A rendezvénynév részbeni vagy egészbeni jogosulatlan használója védjegybitorlási vétséget követ el!