•  
  •  
  •  
  •  

Az ősz beköszöntével, a hideg időszakok közeledtével, sokak feladják a kitartó munkát, vagy edzőteremre váltanak, ezzel lemondva a friss levegőről, az őszi avar hangjáról a talpunk alatt. Felmerülhet a kérdés, hogyan folytassuk tovább a mozgást, ha közelednek a kevésbé meleg napok, később a mínuszok? A helyes öltözködéssel, felkészüléssel kiküszöbölhető azonban minden probléma és az utcákon is kevesebben vannak, így semmi nem akadályozhat utadban!

Közeledik a tél, a leghidegebb időszak, mikor mindenkinek kedve lenne otthon maradni a meleg lakásban és onnan nézni a kint, haza rohanó embereket, a hó szállingózásában. Azonban, ebben az időszakban is fontos odafigyelni a helyes, változatos táplálkozás mellett a mozgásra is, hiszen a karácsonyi csoda-menü kalóriái nem tűnnek el olyan gyorsan, mint ahogy a forrócsoki, forraltbor a poharakból.

 

Ne keseredj el, a téli mozgás nem ér fel kegyetlen emberkínzással, számos pozitív hatása van, így, ha hozzászoktál a réteges öltözködéshez és a téli táj szépségéhez, sokkal energikusabbnak, pozitívabbnak érezheted magad, amelyre nagy szükség van, hiszen a tél beköszöntével, elbújnak a napsugarak és hideg, komor, szürke idő veszi át a helyét, ami gyakran nyomot hagy a jókedvünkön. Emellett, nem csak a lelkiállapotunkra, de a fizikaira is fejlesztő hatással lehet a hidegben sportolás, ugyanis ekkor megnő a szervezetünk energiaigénye, így több kalóriát égetünk el, mintha csak edzőteremben mozognánk. A kint töltött idő alatt, rendkívül hasznos D- vitaminnal gazdagodhat a szervezetünk, ezáltal erősödik az immunrendszer is és a vírusok nehezebben mászhatnak bele a mindennapjainkba.

Mit sportoljunk tehát? Íme néhány ötlet a család apraja-nagyjának.

  1. Jégkorcsolya – váljon mindenki jégtáncossá!

Talán, az egyik legkedveltebb, legtöbbek által ismert sport, amelyet előszeretettel választanak a kicsik egy jó osztályprogramnak, vagy az edzők csapatépítő gyanánt. Tudtad-e, hogy nemcsak kicsiknek, de felnőtteknek is nagyon ajánlott a jégkorcsolya elsajátítása, hiszen nagyon jól fejleszti az egyensúlyt és koordinációt. Ráadásul, az alapok rögzítése után, szinte olyanná válik, mint a kerékpározás, nem lehet megunni és elfelejteni, akár a nagy esések miatt sem. Szerencsére, mivel a sportág igen nagy népszerűségnek örvend, az ország minden pontján több jégcsarnokba botlunk, akár keressük, akár nem és pozitívum, hogy amennyiben csoportként vagy családként mentek, a legtöbb helyen kaptok kedvezményt, illetve egy isteni teát, ami felmelegíthet Titeket a szünetben. Ha mégsem bukkan fel egy jégpálya útközben, még mindig mehettek a szabadban befagyott tavakhoz, folyókhoz korcsolyázni, ahol a gyerekek új barátokat szerezhetnek és kihagyhatatlan élmény, egy-egy általunk hőn szeretett vizet befagyott állapotban látni.

  1. Szánkózzunk, a megszokottól eltérő módon!

Habár gyermeteg sportnak tűnik, össze kell romboljuk az elképzeléseket, pihenni itt sincs idő a szülők számára, de fontosabb kérdés; vajon van olyan felnőtt, aki kihagyná ezt a bulit? A domboldalról lesiklani, a hagyományos kéttalpú szánkóval „már annyira múlt századi”, ellenben bobbal, műanyag csúszkával már sokkal izgalmasabb lehet. Az igazán merészek már Airboardon – tehát légdeszkán – is kipróbálhatják magukat, ami megtévesztő lehet, nevéből kiindulva, hiszen itt szó sincs egy valódi deszkáról, sokkal inkább egy felfújható, könnyen összezárható-szállítható korongot kell elképzelni, az alján kialakított két vonalas bordázata biztossá teszi a biztonságos siklást a hó felületen. A siklás módjára, mindenki találjon ki saját mozdulatokat, azonban senki ne hagyja ki a hason csúszást, de a sisakot sem ajánlott ám otthon hagyni, a balesetek elkerülése végett.

  1. Sífutás-ha a hagyományos futást fel szeretnénk dobni

A sífutás az a sport, amely mindenkinek ajánlott és kis otthonunk, a ritkán térdig érő hóval tökéletes a sportág elsajátítására. A sífutás, nevéből fakadóan, a síelés és a futás keveréke, amely hatalmas pozitívuma, a síbérletek árának megspórolása mellett, az, hogy akár már pár centis havon is élvezhetően lehet végezni a téli sportot. Eleinte ajánlott lehet egy szakavatott oktató kezébe csöppenünk, azonban már ebből sincs hiány, hiszen a Normafánál már erre meg is találhatjuk emberünk és indulhat a kaland, amire sosem gondoltál volna.

Kalandra fel! Küzdje le a család közösen a nyomott hangulatot, a kezdetleges nehézségek ellenére, ígérjük a testetek is meg fogja hálálni a kitartó munkát. Ne feledjétek, a nyári szuper alak, télen készül!

FIGYELEM! A Nagy Sportágválasztó - A SPORT NAPJAI rendezvénynév VÉDJEGYOLTALOM alatt áll. A rendezvénynév részbeni vagy egészbeni jogosulatlan használója védjegybitorlási vétséget követ el!