Ausztria már régóta alkalmazza, a szlovénoknál is eredményes volt, most nálunk is elkezdték. A study tour az a marketing eszközként alkalmazott szakmai út, melyben a szolgáltatók meghívják szakújságírókat egy termék ingyenes kipróbálására. A többi már a médiamunkásokon múlik: ebben az esetben az újságírók a különféle magazinokban fényképekkel illusztrált élménycikkekkel, saját tapasztalaton alapuló útleírásokkal vonzzák majd Magyarországra a kerékpáros turistákat.
A Magyar Turisztikai Ügynökség tavaly nyitott egy egyre növekvő számú réteg, a biciklis turisták felé is, s azóta már összesen három study tourt szervezett külföldi kerékpáros szakújságíróknak. A médiában dolgozó szakemberek Magyarország kiemeltebb turisztikai útvonalaival ismerkedhettek meg, mint például a balatoni régióval, a Duna-kanyarral vagy a Zalai-dombsággal.
Az első tapasztalatok egyértelműen pozitívak, a „8 nap alatt a vizek és a borok földjén” elnevezésű tavalyi tanulmányutat követően megjelent cikkek 200 ezer külföldi bringás turistához jutottak el, s mindezt negyedannyiért, mintha ugyanezeket a tájakat fizetett hirdetésekben mutatták volna be.
Ebben az évben a study tourok sorozata Zalakaros környékének, illetve Muraföldének, majd a balatoni régiónak a bemutatásával folytatódott. Ezúttal külföldről már nemcsak magazinok, hanem kerékpáros témájú online médiumok képviselői, illetve bloggerek is meghívást kaptak Magyarországra.
Fotó: pixabay